Codie Young - SZKIELETOR czy modelka? Kontrowersyjna kampania reklamowa marki Topshop

2011-07-12 19:30

Nastoletnie modelki często doprowadzają się do anoreksji, a czasem bulimii. Czy można za to obwiniać koncerny modowe i ich wymogi względem tych młodych kobiet, aby mieściły się w najmniejsze rozmiary? Marka Topshop reklamuje swoją nową kolekcję zdjęciami z bardzo wychudzoną nastolatką.

Zamieszanie wokół modelki Codie Young i wzburzenie osób związanych z działalnością przeciwko anoreksji, powstało z powodu zdjęć, na których 18-letnia modelka wygląda bardzo szczupło. Codie Young, pochodząca z Australii, jest modelką i jak pisze na swoim blogu - jest naturalnie bardzo szczupła.

Jednak, jak podaje serwis Daily Mail, zdjęcia reklamujące nową kolekcję odzieży marki Topshop, na których widać chudą modelkę, wywołały burzę wśród osób ze stowarzyszeń przeciwko anoreksji.

- Młode dziewczęta patrzące na tak chudą modelkę, myślą, że taki wygląd jest w porządku, że one też powinny tak wyglądać, a to nie prawda - mówi Helen Davies ze stowarzyszenia "Anorexia charity Beat".

Firma Topshop zmieniła główne zdjęcie reklamy z powodu skargi jednej z matek dziewczyny cierpącej na anorekcję w przeszłości. Kobieta bała się, że zdjęcia tak szczupłej modelki spowodują u jej córki chęć ponownego odchudzania się i nawrotu choroby.

Zdjęcie główne, przedstawiające Cody Young, miało być jednym z dowodów na to, że Topshop popełnil błąd promując "rozmiar zero". Modelka na tym zdjęciu miała na sobie duże okulary przeciwsłoneczne, które według walczących z anorekcją, mają ukrywać jej zapadnięte oczy - czyli jedną z oznak anoreksji. Drugie zdjęcie z kampanii, które firma zmieściła zamiast pierwszego, mimo wszystko również jest atakowane.

Modelka ma na nim płaszcz, który zakrywa jej chude ciało, jednak "kościste palce" wskazują na to, że na pewno ma anorekcję. To powoduje, według oskarżycieli, promowanie tak szczupłej figury wśród nastolatek.

Topshop tłumaczy jednak, że Codie jest zdrową nastolatką i nosi rozmiar 8, który w Polsce równa się rozmiarowi 36, czyli jednemu z najpopularniejszych wśród nastolatek i 20-latek.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki